Strona główna » Artykuły » zdrowa żywność

Odchudzanie blog

zdrowa żywność

16.05.2011

To, co spożywamy posiada ogromy wpływ na nasze zdrowie. Nasze przyzwyczajenia żywieniowe nie w każdym momencie odpowiadają potrzebom organizmu. W bardzo wielu sytuacjach jemy szybko zaspakajając wyłącznie głód ilościowy zapominając nierzadko o istnieniu głodu jakościowego. Głód ilościowy to zapotrzebowanie organizmu na wartości kaloryczne, zaś głód jakościowy, to zapotrzebowanie na składniki odżywcze takie jak witaminy czy aminokwasy. Nie zwracamy uwagi na wartości odżywcze, jakie nam są potrzebne do prawidłowego rozwoju, a jakie dane produkty nam dostarczają. Jemy zwyczajnie to, co lubimy. Ale czy to jest zdrowe? Zdaniem żywieniowców, powinieneś zwracać większą uwagę na to, co spożywamy. Żywić zdrowo powinnaś się w każdym okresie życia.

 

Podstawowe zasady żywieniowe zalecane poprzez Instytut Żywności i Żywienia.

 

1.Jedzmy regularnie choćby trzy posiłki dziennie. Prawie każdy dzień rozpoczynajmy od śniadania.

2. Nasze codzienne pożywienie powinno zawierać różnorodną żywność pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.

3.Spożywajmy każdego dnia towary zbożowe , a oprócz tego warzywa i owoce. Warzywa najlepiej jest jeść na surowo lub krótko gotowane.

4.Dwa a najlepiej trzy razy dziennie spożywaj mleko, biały ser lub jogurty o obniżonej zawartości tłuszczu.

5. Ograniczajmy ilość spożywanego tłuszczu. Tłuszcze zwierzęce zastępujmy olejami albo oliwą z oliwek.

6. Mięso i jego przetwory jedzmy w ilościach umiarkowanych dwa albo trzy razy w tygodniu. Wybierajmy mięso chude. W pozostałe dni jadajmy dania z ryb i roślin strączkowych (fasola, groch, soja).

7.Ograniczajmy spożycie soli kuchennej. Jedna płaska łyżeczka soli dziennie dodawana do potraw powinna nam wystarczyć.

8.Zachowajmy umiar w jedzeniu cukru i słodyczy. Zamiast słodyczy jadajmy więcej owoców i warzyw.

9.Bądźmy aktywni ruchowo. Pomoże nam to utracić nadmiar dostarczanej z pożywienie energii (kalorii).

 

Warto mieć na uwadze, że ruch może w dużej liczbie przypadków zastąpić lekarstwa, lecz żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu!!!

Aby prawidłowo rozwijać się i być zdrowym, człowiek powinien spożywać w każdym dniu odpowiednią żywność. Powinna ona dostarczyć potrzebną ilość kalorii , a oprócz tego zawierać ok. 60 różnych składników. Zapotrzebowanie na energię (kalorie) zmienia się wraz z wiekiem. Wszyscy młodzi i aktywnie pracujący potrzebują jej więcej. Wszyscy ludzie w podeszłym wieku dużo mniej.

 

Zdaniem żywieniowców, do codziennego jadłospisu wybierać powinieneś produkty niskokaloryczne, bogate w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Powinieneś więc jeść dużo ciemnego pieczywa, warzyw i owoców, białego chudego sera oraz ryb. Spożywajmy więcej mleka o niskiej zawartości tłuszczów , a ponadto niskotłuszczowych jogurtów i kefirów. Do głównych i niezbędnych dla człowieka składników odżywczych należą: białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy, składniki mineralne, woda i błonnik.

 

Ludzkie ciało jest stworzone z komórek potrzebujących do życia i wzrostu składników odżywczych, których źródłem jest pokarm, który spożywamy. Dlatego to, jak wyglądamy , a oprócz tego jakie jest nasze samopoczucie i zdrowie, zależy od codziennej diet. Wiek, tryb życia, a nawet takie czynniki jak klimat mogą wpłynąć na rodzaj i ilość składników odżywczych potrzebnych człowiekowi w danym klimacie. Nie ulega jednakże sugestie, że bardzo istotne jest spożywanie pełnowartościowych potraw. Odnosi się to w szczególności do dzieci i młodzieży. Pokarm, który buduje nasze ciało, stanowi istotny szczegół środowiska. Przyswajanie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych jakie zawiera naturalna, dobrze zbilansowana żywność zapewnia zdrowie i odporność na wszystkie zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu, a co za tym idzie licznym chorobom.

Lek na odchudzanie

 

Różnego stylu preparaty odchudzające nie zawsze są zdrowe i bezpiecznie dla naszego organizmu. Warto więc przed użyciem któregoś z nich zaznajomić się z jego składem i upewnić się, że jest dla nas zupełnie bezpieczny. Chcąc stosować tabletki Linea, opinie innych kobiet, które zakończyły już kuracje powinno być bardzo dla nas pomocne.

 

Skuteczne tabletki na odchudzanie
Dieta | Tabletki odchudzające | najlepszy program partnerski | Zlecenia przez net